Piala FA & Piala AFC

Posted by mosqto | 6:29 PM | , , | 0 comments »

Tak sempat aku nak update game yang lepas, Malam ini ada game lagi. Malam ini, Selangor FA akan melawan Becamex B.B, pasukan daripada Vietnam. Selangor akan bermain dalam saingan Piala AFC. Tapi sebelum aku cerita pasal Piala AFC, biar aku update dulu keputusan Piala FA.

Keputusan perlawanan Piala FA yang lepas, Selangor FA bertemu SEL PKNS di Stadium MBPJ, Kelana Jaya. Pada perlawanan kedua tersebut Selangor FA telah kecundang 1-0. Namun dalam perlawanan pertama, Selangor FA telah menang 2-0 dan dengan itu mata agregat adalah 2-1. Bermakna Selangor FA telah melayakkan diri ke peringkat suku akhir.

Diperingkat suku akhir, Selangor FA akan bertemu KL Pos Malaysia. Mengikut jadual yang telah dirancang, kemungkinan mereka akan bermain pada 16 & 20 Mac 2010 tetapi jadual mungkin akan berubah.

Habis tentang Piala FA, malam ini fokus Selangor FA adalah kepada Piala AFC. Bertemu pasukan Vietnam di halaman sendiri mungkin akan memberi kelebihan kepada Selangor FA, ditambah lagi dengan ribuan penyokong yang mungkin akan membanjiri Stadium Shah Alam pada malam ini.

Ini adalah perlawanan pertama Selangor FA dalam Piala AFC musim 2010, tak ada apa lagi yang dapat dikatakan dan hanya semangat pemain-pemain serta penyokong dapat menyemarakkan lagi kehangatan Stadium Shah Alam pada malam ini. Dengan itu, marilah sama-sama kita saksikan.

0 comments