Genaplah 1 Bulan...

Posted by mosqto | 8:35 PM | | 1 comments »

1 Julai 2009.
Hari ni genap la aku menjalankan aku pye prktikal selama 1 bulan. Bulan julai ni akan jd bulan kedua plak.

Ringkasan drpd bulan Jun.

Minggu pertama - pengenalan kpd tugas2 yg akan aku wt pd minggu hdapannya. So, Encik Amri adalah supervisor. Die byk bg aku tnjuk ajr tntang agensi pelancongan ni. Hari berlalu dgn mmpelajari tugasan2 kje.

Minggu kedua - aku mula beroperasi, hehehe. Aku membuat penempahan tiket melalui internet. Syarikat ni link dgn air asia jew tau, so pe2 hal booking dgn air asia je...
Lepas booking tiket, aku kna la masuk kn segala info tntang tiket tu termasuk individu yg menempahnya. So, bgitulah kje aku spnjg minggu kedua ni. so easy!!

Minggu ketiga - Aku telah diberi amanah utk memegang kunci ofis ni. Wah!! dpt pegang kunci tu... tp yg xbest nye, kna la dtg awal kn... huhuhuhu. Jadi, sepnjang minggu ni aku la org terawal yg dtg ofis, hahaha. Kje2 plak, sme cm mggu yg kedua.. wt booking tiket, update folder n simpan duit.

Minggu keempat - Minggu ni aku byk kali balik lewat, sbb pe? Byk keje lor... aku tlong Encik Amri siapkan profile company utk di hantar ke TDC iaitu agensi pelancongan terbesar di Malaysia. Profile prlu dihantar utk mendapat "Lesen Besar" la... hahaha. Kdang2 aku kena pegi bank utk depositkn duit2 tiket. Kdg2 aku kna g bayar bil. Buat invoice, pstu hntr guna faks mesin...

Ringkasan bulan Julai.

Minggu pertama - akan bersambung.....

Hahahahaa....

1 comments

  1. Zikri Husaini // December 9, 2009 at 10:44 PM  

    wah busy.. abang kita nie ...bagus2 teruskan usaha.